Magická místa v Jeseníkách

13. 06. 2007 22:15:25
V přírodě je nespočetně krásných a zajímavých míst. Ovšem některá z nich jsou něčím neobyčejná, jsou víc než jen krásným koutem. Mají svou atmosféru a vyvolávají v nás pocity. Pocity, kdy se cítíme být maličkou součástí přírody, pocity, kdy cítíme sílu, která z nich sálá. Jedním slovem by se taková místa dala nazvat magická.

Pokud se začneme zajímat o historii takového magického místa, zjistíme, že se k němu většinou váže nějaká stará pověst. V Jeseníkách je takových míst mnoho, nejznámější jsou určitě Petrovy kameny, kde se ve středověku údajně konaly čarodějnické sabaty. Já se dnes zmíním o jednom místě téměř neznámém.

Uprostřed lesů, vysoko na svazích se nachází sedlo Orlíku, nazývané též Kristovo loučení. K tomuto místu se váže pověst, podle které se zde před první světovou válkou scházeli jednou za měsíc tři přátelé. Než odešli do války, dohodli se, že po válce se zde opět sejdou. Jeden z nich se po válce ve smluvený den vypravil na místo, kde se scházívali. Ve válce přišel o nohu, byla zima a sníh. Po mnoha hodinách se dostal na sedlo Orlíku, ale jeho přátelé tam nebyli, čekal na ně do noci a když pochopil, že nepřijdou, rozhodl se zemřít. Z větví svázal kříž a zůstal ležet ve sněhu. Za pár dní ho našli lesní dělníci a na jeho památku napevno usadili svázaný kříž a od té doby se místu říká Kristovo loučení.

Dnes zde stojí vysoký dřevěný kříž a přístřešek pro turisty a pocestné. Kristovo loučení je odlehlé místo, schované 15 kilometrů v lesích. Ať k němu přicházíte z kterékoli strany, je cítit výjimečnost a magie tohoto místa. Je odtud nádherný výhled do údolí a na protější hřeben Jeseníků a rovněž cestou sem se otvírá mnoho výhledů na hory. Velmi působivé je toto místo v době západu slunce, kdy slunce zapadá za protější horský hřeben.

Pokud navštívíte Jeseníky a navštívíte všechna ta známá místa, zkuste třeba právě Kristovo loučení. Dostanete se tam po lesních cestách z Rejvízu, z Adolfovic nebo z Videlského kříže. Vzhledem ke vzdálenosti je asi nejlepší zvolit kolo, ale i pěšky to lze zvládnout, pokud si troufnete na nějakých 25 km.

Na viděnou v Jeseníkách!

Kristovo loučení

Pohled z pásma Orlíka

Autor: Marek Dostál | středa 13.6.2007 22:15 | karma článku: 18.88 | přečteno: 1597x

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Tomáš Turek

8 nejlépe hodnocených kempů na Lago di Garda

Mojí nejoblíbenější letní destinací je italské Lago di Garda se spaním v kempu. Byl jsem na Gardě v několika kempech a většina z nich byla super. Procházel jsem srovnávače, abych našel ten správný na letošní sezonu.

24.6.2019 v 15:20 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 0 | Diskuse

Radek Mikulka

Našli jsme vodopád snů?!

Náš třetí týden na Bali jsme pokračovali v prozkoumávání krás severní části ostrova. Našli jsme nás vodopád snů a večer jsme přijali milé pozvání na hodinu lidového zpěvu a tance.

24.6.2019 v 11:32 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 81 | Diskuse

Ladislav Větvička

Rusko vypada jinak, než nam ho popisuju v medyjach

Trolejbus ze stalingradskeho letišťa mě odvezl do centra přimo k soše děcek tančicich okolo krokodyla. Znate to. Každy, kdo viděl zaběry Stalingrada z podzima roku 1942, ma v podvědomi tuto sochu, za keru hoři

24.6.2019 v 11:11 | Karma článku: 40.21 | Přečteno: 2472 | Diskuse

Martin Faltýn

Z Prahy přes Istanbul do Malajsie a zase zpátky - 1

Kapitola 1. Začínáme od konce. - Ano, konečně jsem po 3 týdnech cestování doma. Rozhodl jsem se tentokrát opravdu se věnovat dovolené a nikoli třeba psaní blogů, protože na konci stejně zjistíte - co?

24.6.2019 v 10:14 | Karma článku: 6.71 | Přečteno: 125 | Diskuse

Radek Pálka

Jak jsem poznal Izrael - Košer a Šabat

Letos v červnu jsem měl to štěstí a mohl se vypravit pracovně do Izraele. No pracovně, já toho moc nenapracoval. Řekněme, že to byla poznávací pracovní cesta.

24.6.2019 v 7:40 | Karma článku: 11.73 | Přečteno: 263 | Diskuse
Pracuji u počítače jako programátor. Ve volném čase rád jezdím na kole, poznávám nová místa.